EN BLOGG MED BAKVERK OCH MATRÄTTER

söndag 10 augusti 2014

Gurksalsa

I sommar har vi grillat, grillat och grillat. Vädret har som ni alla vet varit helt underbar, vilken sommar! Eftersom jag haft problem både med min kamera och min blogg har jag inte kunnat ta bilder och lägga ut på min blogg som jag velat men, här kommer ett recept på en salsa som vi har ätit någon gång i sommar när min kamera för tillfälligt fungerade. Sist vi åt den var till den hel grillade fläskkarrén med sesam-BBQ-såsen. Receptet hittade jag på ica.se.



Gurksalsa

1 gurka
1 papaya
1 liten galiamelon
4 salladslökar
1 vitlöksklyfta
1 röd chili
2 msk pressad limesaft
1/2 dl sweet chilisås

Gör så här:
  • Skala, kärna ur och tärna gurkan, papayan och melonen. Strimla salladslöken fint. Skala och finhacka vitlöken. Dela, kärna ur och strimla chilin fint.
  • Blanda gurka, papaya, melon, sallads- och vitlök, chili, limejuice och sweet chilisås.
  • Servera gurksalsan till grillat kött. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar