EN BLOGG MED BAKVERK OCH MATRÄTTER

söndag 23 september 2012

Gratinerad kyckling med mango chutney !

Lördag... hockeykväll !! Delar av familjen är på hockey, själv hör jag matchen på radio samtidigt som jag förbereder middan. Jag kommer att bjuda på en kycklingrätt. En kycklingrätt med mango chutney och sambal oelek som jag vet att familjen uppskattar.



Gratinerad kyckling med mango chutney

4 kycklingfiléer, salt, peppar
1-2 röda paprikor
3 dl creme fraiche
1 dl mango chutney
1 1/2 tsk sambal oelek
2 tsk curry
1 vitlöksklyfta

Garnera : Paprika, örtkrydda

Ugn: 225 grader

Gör så här:
  • Bryn filéerna gyllenbruna på båda sidorna. Sänk värmen och låt eftersteka ca 8-10 min , salta och peppra.
  • Skär kycklingen i sneda bitar. Lägg dom i en ugnsfast form.
  • Kärna och hacka paprikan. Lägg den ovanpå kycklingen.
  • Rör creme fraichen med mango chutney, pressad vitlök, curry och sambal oelek. Bred röran över kycklingen.
  • Gratinera mitt i ugnen ca 15 minuter eller tills allt är genomvarmt och fått lite färg.
  • Garnera med paprika ringar och lite färska örter.
  • Servera med ris och sallad.

Sallad med färsk mango.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar